Blooc x Pandy

Under våren 2019 inleddes dialogen mellan bostadsutvecklaren Blooc och Pandy. De båda bolagen insåg snabbt att de delar värdegrund – det skall vara enkelt att bo. Nu har de lagt en långsiktig plan för hur de tillsammans ska tjänstifiera hemmet.

Dagens industri skrev en artikel om bostadsköparnas syn på renoveringsobjekt när de skall välja nästa boende. Det visade sig att endast 4% av de som tillfrågades ville köpa ett renoveringsobjekt. Den nya generationen av husköpare ger tydliga signaler om att de varken vill, kan eller har tid att renovera sin nya bostad innan inflyttning. När de väl köpt bostad vill de heller inte flyttpacka, sätta upp tv:n eller lördagsstäda menar de båda bolagen.

”När andra aktörer digitaliserar bort så mycket kundkontakt som möjligt, vill vi fördjupa relationen till de som flyttar in i våra bostadsområden. Vi vill vara en del av deras vardag och fortsätta förenkla livet i våra hem. Samarbetet med Pandy innebär att vi kan genomföra många av de idéer vi har kring hur vi kan tjänstifiera våra bostäder”, säger Iris Vesterberg, Blooc.

Samarbetet smygstartas i juni med att alla kunder som tecknar sig för en bostad i något av Blooc bostadsområden får unika erbjudanden och rabatt på alla Pandys tjänster. Men de båda bolagen har långtgående planer på att utveckla samarbetet med ett nytt koncept baserat på löpande traditionell fastighetsskötsel fast anpassad för privatpersoner.

”När vi startade Pandy fokuserade vi på att utveckla den bästa digitala plattformen på marknaden, men vi insåg snabbt hur viktigt det operativa hantverket i verksamheten var. För oss är det viktigt att innovera utförandet likväl tekniken då service är kärnan i Pandy, och på så sett ge en helt unik kundupplevelse inom branschen. Vi bestämde oss för en tid sedan att välja ut ett fåtal aktörer inom nyproduktion att samarbeta med och Blooc känns som en nobrainer. Blooc har ett innovativt synsätt på nyproducerade bostäder och ett starkt delägarskap från Derome. Nu ska vi se till att de hem som Blooc utvecklar går på autopilot”, säger Douglas Hållstrand.

De båda bolagen har ett starkt hållbarhetsfokus och tillsammans kommer de att utveckla en serie med ekologiska städprodukter som är framtagna för att passa till alla de materialval som finns i Blooc bostäder. De Blooc-projekt som får ta del av det första erbjudandet med rabatterade Pandy-tjänster är Brf Opal i Sollentuna, Brf Siken i Eskilstuna och Brf Parkhusen i Upplands Väsby.

Om Pandy

Genom innovation och genomtänkta tjänster är målet att göra det svenska hushållet mer tidseffektivt med mindre miljöpåverkan. Med tjänster som flytthjälp, fixare, städning och målare blev Pandy snabbt en av branschens populäraste aktörer bland unga där de toppat Sverigelistorna i App Store tillsammans med giganter som Uber, Kry och Voi. Med huvudkontoret på Östermalm i Stockholm har fokus sedan dag ett varit att anställa egen personal, istället för att förmedla jobben, för att kunna erbjuda bästa säkerhet, service och kvalite för både kunder och anställda.

 

För mer information eller frågor kontaktas:

Iris Vesterberg, Projektledare Digitalisering på Blooc
Tel: 0709–38 92 23, iris@blooc.se

Douglas Hållstrand, Grundare av Pandy
Tel: 0768–53 41 74, douglas@pandy.co

Nyhetsbrev
Gå med i vårt nyhetsbrev för att ta del av senaste nytt om Blooc.
Fyll i alla obligatoriska fält.
Ett fel uppstod!
Tack för ditt intresse!