Hur många har inte dragit sig i håret när det blivit dags att installera nätverket i den nya bostaden? Eller insett hur svårt det är att få till den där optimalt trådlösa känslan mellan alla digitala gadgets i hemmet? Blooc och Techbuddy inleder ett samarbete för att förenkla för de som köper en bostad i något av de områden som Blooc utvecklar.
”Vi blir din buddy i den digitala tidsåldern och hjälper dig med allt från att installera dit nätverk när du precis flyttat in, till att få större nytta av dina andra befintliga och nya teknikprylar. Dessutom erbjuder vi rådgivning om hur vi gör ditt hem smartare. När din dator krånglar vet du vem du kan ringa och fråga om hjälp, säger Fredrik Scherfors, Techbuddy.
”Vi är glada att inleda ett samarbete med Techbuddy. Deras ”Buddies” är utbildade i våra bostäder och kan därför hjälpa våra bostadsköpare på allra bästa sätt när de väl flyttat in och behöver hjälp med att få igång tekniken. De som dessutom är intresserade av att automatisera och digitalisera sitt hem till ett så kallat ”Smart Hem” kan erbjudas professionell rådgivning av fullblodsproffs. Men vi börjar enkelt och utvecklar sedan tjänsten, säger Iris Vesterberg, Blooc.
”Ett hem kan vara smart på flera olika sätt. Generellt kan man säga att det handlar om att automatisera så mycket som du själv vill i ditt hem. Det finns många produkter som går att koppla ihop med varandra: Få dina lampor att tändas så fort du kliver innanför dörren, sätt på kaffemaskinen från sängen, starta tvättmaskinen när elförbrukningen är som lägst eller varför inte kunna kontrollera värmen hemma direkt i telefonen. Eller ställ i stället rörelsesensorn under sängen för att sätta igång kaffebryggaren och Sonos högtalaren med mysmusik så fort du kliver upp ur sängen. Det finns massor av möjligheter när du gör ditt hem smartare. Vi hjälper dig att komma igång”, säger Fredrik Scherfors.
Samarbetet inleds med att bostadköparna i utvalda projekt erbjuds rabatterade priser från Techbuddy för att komma i ordning efter flytten, och på så sätt får de också testa Techbuddys tjänster.
”Vi ser alltid långsiktigt på alla våra partnerskap och tillsammans med Pandy, Glue och Hedvig känner vi att Techbuddy fyller det tekniska tomrummet som vi vet att våra bostadsköpare efterfrågar. Techbuddy har också redan upparbetade affärsrelationer med larm-leverantörer och på sikt vill vi även kunna erbjuda specialanpassade ljudupplevelser till våra bostadsköpare”, säger Iris Vesterberg.
För mer information eller frågor kontaktas:
Iris Vesterberg, Blooc
Telefon: 0709–38 92 23
E-post: [email protected]
Fredrik Scherfors, Techbuddy
Telefon: 0791–00 05 53
E-post: [email protected]