Mossgläntan – Etapp 1 slutsålt på bara några veckor

Under 2019 tecknades det fjärde avtalet mellan bostadsutvecklaren Blooc och Gillöga. Det fjärde gemensamma bostadsprojektet Brf Svanmossen lanserades efter sommaren 2019 och försäljningen blev en succé. Produktionen är nu i full gång och inflyttningar beräknas till 2021. Under våren 2020 fick Blooc förnyat förtroende och lanserade tillsammans med Gillöga nästa etapp i området Lindbacken, Uppsala. Likt tidigare etapper förmedlas Brf Mossglätan av Riksmäklaren i Uppsala.

”Lindbacken är ett mycket eftertraktat bostadsområde med ett bra geografiskt läge, en hög ambitionsnivå för arkitektur och med variation mellan de olika etapperna. Våra bostäder med samtida uttryck och sociala planlösningar är en naturlig fortsättning av området som skapar ytterligare nya uttryck utan att sticka ut från befintlig arkitektur i området. Våra hus är kontemporära tolkningar av den klassiska arketypen av ett hus, och detta är i linje med våra slutkunders husdrömmar. Vi har hittat en utformning och interiör design som går hand i hand med efterfrågan i Lindbacken, och vi är väldigt glada över att målgruppsanalysen har resulterat i så bra tryck i försäljningen. Vi på Blooc eftersträvar Moden Suburban Living, och det verkar även husköpare i Lindbacken göra”, säger Henni Ruohonen, Designchef/Arkitekt, Blooc

Lanseringen som genomfördes mitt under rådande Corona-pandemi blev till försäljningssuccé då första etappen i projektet såldes slut på bara några veckor. De båda bolagen planerar nu att lansera etapp två av Brf Mossglätan och intresset är fortsatt stort för projektet. Totalt omfattar projektet 24 stadsradhus med fyra sovrum i två storlekar i samma Blooc-stil som tidigare. Området med de olika kvarteren kommer harmonisera väl med varandra, och samtidigt ha sin egen karaktär.

”Lindbacken är ett perfekt exempel på ett bostadsområde med just de kvalitéer som vi vet att många bostadsköpare värdesätter högt – så som bra utbud av förskolor, skolor, närservice, fina parker och bra kommunikation. Det i kombination med att bostäderna i Mossgläntan är utformade utifrån ett starkt målgruppsperspektiv har skapat en stor efterfrågan och en betydligt högre försäljningstakt än vad vi hade förväntat oss. Rätt produkt på rätt plats är ännu viktigare i tuffare tider”, säger Emilia Söderman, Projektledare Marknad/Försäljning, Blooc.

Gillöga har sedan detaljplanen vunnit laga kraft 2010 utvecklat den nya stadsdelen Lindbacken med ambitionen att skapa Uppsalas absolut finaste område. Inte långt från centrala Uppsala i Lindbacken bor redan omkring drygt 500 familjer i nybyggda bostäder och under åren har Lindbacken även uppfört förskolor, skolor, parker och snart också en liten huvudgata med butiker och service i området.

”Försäljningen har gått väldigt snabbt, till och med snabbare än vi förväntade oss redan innan Covid-19 bröt ut. Jag tror att anledningen är att prisnivån på bostäderna passar många köpare väldigt bra – de får mycket bostad för pengarna helt enkelt. Lindbacken är dessutom ett tryggt och familjevänligt område som passar målgruppen. De allra flesta som har köpt i Mossgläntan är barnfamiljer eller familjer med ett barn på gång lagom till inflytt. Många av köparna har också vänner och släkt som redan bor i området och i Mossgläntan var det till och med ett syskonpar som köpte ett var sitt hus. Att bostäderna såldes fort är också ett tecken på ett säkert köp. Nu ska det bli spännande inför försäljningen av etapp 2 där redan flera kunder har anmält sitt intresse. Den andra etappen består av 10 ytterligare stadsradhus i en något större hustyp och kommer skapa en fin variation i kvarteret”, säger Ulrika Lööf, ansvarig fastighetsmäklare, Riksmäklaren.

För mer information eller frågor kontaktas:

Stefan Gustavsson, VD, Blooc
Telefon: 0733–58 05 78
E-post: [email protected]

 

Nyhetsbrev
Följ vårt nyhetsbrev för att ta del av senaste nytt om Blooc.
Fyll i alla obligatoriska fält.
Ett fel uppstod!
Tack för ditt intresse!