Blooc slutar med tryckt säljmaterial

Blooc arbetar hårt för att utveckla bostadsområden på ett hållbart sätt, från stort till smått. Skog produceras med hjälp av regn, sol och koldioxid. Alla träd behöver alltså koldioxid för att kunna växa. Det kallas för att träd ”binder koldioxid”. När träet bryts ner frigörs koldioxiden igen, och kan bindas av nya, växande träd. Igen och igen och igen, i ett evigt kretslopp. Därför är det ett utmärkt material att använda för produktion av bostäder. Vi har valt att utveckla alla våra bostäder i trä.

Men på Blooc präglas hållbarhetsarbetet också mycket av att hela tiden tänka på vad för små skillnader vi kan göra i vårt vardagliga arbete för att skapa en mer hållbar bostadsutveckling.

Traditionellt när man säljer bostäder oavsett om det är nyproduktion eller inte får man på visningen eller i ett möte med mäklaren ett prospekt med information om bostaden man intresserat sig för. Även Blooc har till och med 2022 haft tryckt säljmaterial till varje projekt som delats ut på visningarna. För att dessa prospekt skall kunna delas ut till intressenter i projekten behövs resurser som papper, färg, limm/bindningsmaterial, förpackningsmaterial och transporter. För att sedan kanske samla damm på en hylla för de som väljer att köpa en bostad eller direkt slängas i en papperskorg av de av olika orsaker fortsatt var intresserade.

Blooc har därför under 2021 investerat ytterligare i projektsidornas uppbyggnad på blooc.se och i sin vår digitala boendeapp Blooc Home för att ha de bästa förutsättningarna för att kunna presentera det säljmaterial som tidigare hörde hemma i prospekten på ett ännu bättre sätt digitalt. Blooc har börjat med digitala visningar och rörligt säljmaterial för att ge kunderna ännu bättre känsla för våra bostäder och bostadsområden. Utöver det kommer Blooc att utrusta mäklarna med större Ipads så att de på ett smidigt sätt kan gå igenom allt material ute på plats, på mäklarkontoret eller i visningshuset.

”Vi är stolta över att nu göra denna förändring eftersom det känns helt rätt i tiden. Våra prospekt har blivit lite kända för att vara väldigt vackra, men vi måste ta vårt ansvar i de delar vi kan påverka här och nu. Det lättaste är att bara fortsätta göra saker som man alltid gjort dem utan att tänka om det finns ett bättre och mer hållbart sätt att göra det på. Vi har alltid legat i framkant när det kommer till att möta vår målgrupps förväntningar och just nu köps våra hus nästan uteslutande av den yngre skaran ”Millennials” och de vill ha kvar det vackra men i ett digitalt format.” säger Camilla Käll, Blooc.

Nyhetsbrev
Följ vårt nyhetsbrev för att ta del av senaste nytt om Blooc.
Fyll i alla obligatoriska fält.
Ett fel uppstod!
Tack för ditt intresse!